Vespa Officina 8

Különkiadás: Vespa Primavera és GTV "Officina 8"
Az új "Officina 8" különkiadással a Vespa egy olyan fejezetet nyit, amely mélyen gyökerezik saját márkája történetében. A Vespa Primavera és a sportos GTV egy olyan exkluzív dizájnban jelenik meg, amely vizuálisan és koncepcionálisan is emlékeztet arra a helyre, ahol minden kezdődött: a legendás "Officina 8"-ra a Piaggio Pontedera gyárában.
A II. világháború háború utáni újjáépítést követően a pontederai Piaggio gyárban található Officina 8 adott otthont a márka tekintélyes Kísérleti Osztályának . Ez volt a vállalat legmodernebb területe, ahol a legmerészebb projektek is formát öltöttek. Az 1940-es évek végétől itt dolgoztak együtt tervezők, műszaki rajzolók, szerelők, fémműves mesterek és tesztpilóták – mindannyian magasan képzett szakemberek, akik közül sokan a repülőgépiparból érkeztek.
Az Officina 8-ban születtek először új ötletek, beleértve a legforradalmibbakat is: a műhelyben tervezték és később prototípusként is elkészítették az első Vespát, mind a tömeggyártás, mind a versenyzés és a rekordok megdöntése céljából. A fémmegmunkálók kivágásait, a speciális alvázmodelleket és a kísérleti motorok homoköntvényeit mind házon belül készítették. A prototípust ezután átadták a közúti tesztelőknek, akik több tízezer kilométert tettek meg ezekkel a motorokkal, mielőtt eldöntötték, melyiket helyezik sorozatgyártásba, vagy melyik új versenyjárművet építik. Itt születtek meg a Vespa elegáns vonalai és időtlen stílusa .
Egy áhított kék és sárgaréz kitűző, a „Piaggio 8” felirattal, amelyet a munkaruháikon kellett viselni, azonosította azokat a technikusokat, akik a gyár legtitkosabb és legirigyeltebb részlegén dolgoztak.
Az ezekben a mindenki más számára hozzáférhetetlen terekben végzett munka a fejlesztőmérnökök, szerelők, tervezők és tesztelők hihetetlen tehetségének bizonyítéka volt.
Az 1950-ben 17 sebesség- és állóképességi világrekordot felállító Vespa, az 1951-es repült kilométeres rekord, a legendás „98 Corsa”, valamint a megerőltető „Six Days” terepversenyen uralt modellek csak néhány példa az Officina 8-ban készült egyedi építésű remekművek közül .
Minden alkatrészt gondossággal és szakértelemmel készítettek , kiemelve a kézi kidolgozást, amely a legjobb olasz gyártásra jellemző . Valójában az Officina 8 tehetsége és műszaki szakértelme olyan volt, hogy a műhely által létrehozott minden egyes jármű teljesen egyedi volt , ötvözve korának legjobb technológiáját azzal a stílussal és eleganciával, amely a Vespát oly híressé tette.
Az új kiadás, amely éppen erről a műhelyről kapta a nevét, erre emlékeztet. Mindkét modellváltozat - Primavera Officina 8 (az 50, 125 és 150 köbcentiméteres változatokban) és a GTV Officina 8 310 köbcentiméterrel - az exkluzív Blu Officina 8 színben, egy matt, ipari kék, fémes csillogással.
A sárgaréz színű felnik, a szaténozott fémelemek és az olyan kézzel készített részletek, mint a dupla kárpitozású ülés, a hővel lezárt varratok és a sárgaréz szegecsek az 1940-es és 50-es évek műhelyesztétikáját idézik.
A kiadás különlegessége a háromdimenziósan megtervezett hátsó jelvény, amely a történelmi "Piaggio 8" kitűzőt modern módon értelmezi - a technikai kézművesség stílusos jeleként.
A különleges kiadáshoz egy üdvözlőcsomag is tartozik, amely egy kiváló minőségű, a tesztelő részleg történetét bemutató kiadványt és egy, a kiadás dizájnjában készült bádogdobozt tartalmaz. A Vespa emellett összehangolt tartozék- és ruházati választékot is kínál, beleértve a felső tokokat, sisakokat, kesztyűket, széldzsekiket, pólókat és táskákat - mind a történelmi Officina 8-as ipari stílusa által inspirálva.